Uudised

07.06.2013

Kert Keskpaik soovitab Maardu Rullimaratoniks!

EMT Rullituuri Maardu etapi raja tutvustus ja soovitus millist rulluisuratast valida

Foto: Jaanus Juss

Kolmapäeval sai Maardu rada läbi sõidetud, ringi pikkus on 3,4km. Asfaltkatte kvaliteet on vahelduv, 1/3 on uut asfalti ja 2/3 vanemat teed. Rajal on ka üks viaduktile tõus, mis ei tohiks raskusi valmistada, kuna ta on üpriski lauge. Tõusule järgnev laskumine lõpeb ringteele sõitmisega, mis peaks olema jõukohane erineva tasemega uisutajatele. Väga kiiret hoogu laskumisel sisse ei saa, asfalt on küll uus, kuid tundub, et teeehitajatel on viimane kiht asfalti jäänud veel panemata ja sellest tingituna väga head veerevust ei teki, mis võiks ringteele sõitmise ohtlikuks muuta. Laskumisest püsti alla sõites ja hoogu mitte lükates, sain enne ringteed, 4*110mm raamiga kiiruseks 25,5km/h. 
Ringil on kolm tagasipööret, tagasipööre viaduktil ei tohiks kellelegi raskusi valmistada ja on kergesti läbitav. Viaduktilt alla tulles on peale ringteed ca 350-400m pärast veel üks tagasipööre, mis peaks samuti kõigile jõukohane olema, kuna see pööre on lai. Kõige raskem saab tõenäoliselt olema raja kaugeima punkti tagasipööre. Enne tagasipööret on rada kergelt langev ning seal on vaja enne pööret hoogu maha võtta. 
Bonti rulluisuratastest valikust rääkides, kui Rapla etapil tundus, et kergema kaalu sõitjale võib 87A Mayhem jäigaks jääda, siis Maardus oli tunne, et võiks isegi 87A-d proovida, kuna 1/3 võistlusrajal on uus asfalt. Vanema asfaldi osa on sõidetav ja 87A Mayhem ei põrutanud eriti rohkem kui 85A, samas oli 87A veerevus uuel asfaldil parem. Seega rulluisuratta valik number üks Maardu etapiks oleks Bont Mayhem. Teise valikuna Bonti ratastest läheb käiku HRR 87A helesinine, kuna võrreldes rohelise HR 85A rattaga on helesinisel pehmem sisu ja sellest tulenevalt ei põruta helesinine nii palju vanemal teekatte osal.
Ilm tundub tulevat hea, seega loodame, et ei pea homme vihmaratast raamide alla kruvima. Hetke prognoos on maratoni stardiajaks +18 kraadi ja tuul 5 m/s.

Rajal näeme!


Rohkem infot rataste kohta - http://www.bont.ee/rattad-ja-laagrid.html

 

Uudised